CONTRACT DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII TURISTICE
Nr. _______ din _____
1. PĂRȚILE CONTRACTANTE
Tours Lands SRL, cu sediul social în Jud. Cluj, Comuna Iara, Sat Cacova Ierii, nr. 80, cod unic de înregistrare RO 49824102, înregistrată la Registrul Comerțului sub numărul: J12/1534/2024, cont virament RON – RO88 BTRL RONC RT0C R378 0501, EUR – RO35 BTRL EURC RT0C R378 0501, titulară a Licenței de Turism 2998/08.04.2024, pentru Agenția de Turism Tours Lands Escape – agenție de tip INTERMEDIARĂ, telefon 0771075847, email: office@tourslands.ro, reprezentată prin Dl. Adrian Lupea în calitate de Administrator Agenție Tours Lands Escape,
și
Dl/Dna__________________, email: ____________, posesor al CI seria _____ nr _______, domiciliat/ă în __________, str. __________, denumit în continuare Turistul,
au convenit la încheierea prezentului contract.
2. OBIECTUL CONTRACTULUI
2.1. Obiectul contractului este reprezentat de vânzarea de către Agenție a pachetului de servicii turistice înscris în voucher/bilet de odihnă/tratament/bilet de excursie/alt înscris anexat prezentului contract și eliberarea documentelor de plată și călătorie.
3. ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI
3.1. Contractul se încheie, după caz, în oricare din următoarele situații:
3.1.1. În momentul semnării lui de către Turist sau prin acceptarea condițiilor contractuale de servicii turistice, inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin mijloace electronice;
3.1.2. În momentul în care Turistul primește confirmarea scrisă a rezervării de la Agenție, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă. Este responsabilitatea Agenției de a informa Turistul prin orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, e-mail, fax, etc.) dacă rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de servicii, Agenția poate solicita un avans din prețul pachetului sau plata integrală a contravalorii pachetului, în funcție de condițiile comerciale proprii și/sau ale furnizorilor de servicii care fac obiectul prezentului contract și de data la care turistul solicită serviciile.
3.1.2.1. În cazul în care conținutul bonului de comandă nu diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice și confirmarea s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, Turistul care decide să renunțe la călătoria turistică datorează Agenției penalități conform cap. 7.
3.1.2.2. În cazul în care conținutul bonului de comandă diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice primite în scris de la Agenție sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, Turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat și are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.
3.1.3. În momentul eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament, bilet de excursie etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în care pachetele de servicii turistice fac parte din oferta standard a agenției de turism sau există deja confirmarea de rezervare din partea lor prestatori.
3.2. În cazul în care prezentul contract este pus integral la dispoziția turistului sub forma de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul Agenției sau alte mijloace de comunicare electronică (e-mail, fax, etc.), obligația de informare a turistului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informații în oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de Agenție, nefiind necesară înscrierea în forma scrisă a contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice, respectiv dacă prezentul contract prezentat Turistului în modalitățile prevăzute mai sus conține clauzele prevăzute la art. 12 alin. (2) din OG nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice republicată.
3.3. Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de servicii turistice înscris în documentele de călătorie.
3.4. Servicii contractate: ________
4. PREȚUL CONTRACTULUI ȘI MODALITĂȚILE DE PLATĂ
4.1. Prețul contractului este de _______ și se compune din costul serviciilor turistice efective, comisionul Agenției și TVA. Prețul contractului va fi achitat de către Turist până la data de: ________
4.2. Prețul contractului se va achita, în termenele menționate la art. 4.3 în următoarele modalități:
- Transfer bancar în contul bancar nr. RON – RO88 BTRL RONC RT0C R378 0501, EUR – RO35 BTRL EURC RT0C R378 0501, deschise la Banca Transilvania sau prin plata la distanță prin link de plată securizat.
Dacă prețul nu este specificat în prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de comandă (dacă există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse la dispoziție Turistului, site-ul Agenției, alte mijloace de comunicare electronică și/sau pe factura.
4.3. Termene de plată:
4.3.1. La încheierea contractului se percepe un avans de ______ din prețul stabilit sau, după caz, plata integrală a contravalorii pachetului de servicii turistice.
4.3.2. În cazul în care la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face astfel:
a. Pentru serviciile turistice care necesită confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor de plată comunicate de Agenție în scris prin bonul de comandă sau alte mijloace de comunicare;
b. Pentru serviciile turistice care nu necesită confirmare din partea prestatorilor, după cum urmează:
- i. _______
- ii. _______
4.4. Plata serviciilor turistice externe aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă, în valuta specificată în contract sau în RON, la cursul de referință BNR din ziua emiterii facturii, la care se adaugă un comision de risc valutar de 2%.
4.5. Dovada plății de către Turist se va face prin transmiterea ordinului de plată către Agenție la numărul de fax al acesteia sau la adresa de e-mail indicată în cuprinsul contractului, în cazul în care plata a fost efectuată prin bancă. Agenția va considera plata efectuată în urma încasării efective a acesteia.
4.6. Nerespectarea de către Turist a termenelor de plată menționate în cuprinsul contractului, dă dreptul Agenției să considere contractul rezolvit de plin drept, fără punere în întârziere, fără intervenția instanței și fără îndeplinirea altor formalități și să solicite daune interese. În acest sens, contractul va înceta de la data trimiterii unei notificări către Turist, Agenția fiind îndreptățită să solicite pe această cale și despăgubiri pentru daunele suferite.
4.7. În cazul în care Turistul înregistrează mai multe debite deopotrivă scadente, Agenția va face imputația plății, în termen de o zi de la data primirii dovezii plății, urmând a înștiința Turistul cu privire la datoria care a fost stinsă.
5. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE AGENȚIEI
5.1. Agenția se obligă să furnizeze Turistului un bon de comandă, numai în situația solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta proprie a Agenției și pentru care este necesară o confirmare din partea altor prestatori.
5.2. În cazul modificării uneia dintre prevederile esențiale ale contractului, cum ar fi modificarea prețului, Turistul are dreptul să rezilieze contractul fără nicio penalitate sau să accepte noile condiții ale contractului printr-un act adițional. Turistul este obligat să informeze Agenția în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înștiințării, cu privire la decizia sa. Dacă Turistul reziliază contractul sau Agenția anulează călătoria înaintea datei de plecare, Turistul are dreptul:
a) să accepte la același preț un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenție;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de Agenție, cu rambursarea diferenței de preț;
c) să i se ramburseze toate sumele achitate în virtutea contractului. Turistul are dreptul să solicite Agenției și o despăgubire, al cărei cuantum poate fi stabilit conform art. 13 și 14 din prezentul contract.
5.3. Agenția este răspunzătoare pentru buna executare a obligațiilor asumate prin contract, inclusiv în cazul în care aceste obligații trebuiau executate de către un alt prestator de servicii. Dacă Turistul solicită, pe parcursul desfășurării călătoriei, servicii care nu sunt cuprinse în contract, Agenția va rezolva solicitările în limita posibilităților, diferențele de preț fiind suportate de către Turist.
5.4. Agenția nu este răspunzătoare pentru neexecutarea sau executarea defectuoasă a obligațiilor asumate prin contract, dacă această neexecutare sau executare defectuoasă se datorează:
a) Turistului;
b) unor cauze de forță majoră sau unui eveniment pe care Agenția sau prestatorii de servicii nu l-au putut prevedea sau evita (modificări de orar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport, etc.)
5.5. Agenția are obligația să furnizeze în scris Turistului, în termen de 2 zile înainte de data plecării, următoarele informații:
a) orarele, locurile escalelor și legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de Turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon și de fax ale reprezentanței locale a organizatorului și/sau detailistului ori, în lipsa acestora, un număr de apel de urgență care să îi permită contactarea organizatorului și/sau a detailistului.
5.6. În cazul achiziționării unui pachet de servicii ce include și asigurare medicală și/sau asigurare storno de călătorie, Agenția va informa Turistul despre conținutul poliței de asigurare, fiind responsabilitatea Turistului să se adreseze direct societății de asigurări pentru obținerea despăgubirilor corespunzătoare, în cazul producerii riscului asigurat.
5.7. În cazul în care Agenția este nevoită să modifice una dintre prevederile esențiale ale contractului (de exemplu: prețul, destinația, data de plecare, etc.), aceasta are obligația să informeze Turistul cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte de data plecării. Turistul are obligația să comunice Agenției decizia sa de acceptare/respingere a noilor condiții în termen de 5 zile calendaristice de la primirea notificării din partea Agenției.
5.8. Agenția poate să modifice prețul contractului în sensul majorării sau micșorării acestuia, dar numai dacă modificarea are loc ca urmare a schimbărilor costurilor de transport, inclusiv costul carburantului, a taxelor de aterizare/debarcare, de îmbarcare/debarcare în porturi și aeroporturi, a taxelor de turist sau a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii contractat. În toate aceste cazuri, creșterea prețului contractului va fi stabilită și notificată Turistului de către Agenție. În cazul în care creșterea prețului contractului este mai mare de 10%, Turistul poate rezilia contractul cu dreptul de a primi imediat rambursarea sumelor achitate Agenției, fără nicio penalitate și/sau despăgubire suplimentară.
6. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE TURISTULUI
6.1. Turistul are dreptul să transfere contractul unei terțe persoane care îndeplinește toate condițiile aplicabile pachetului de servicii contractat, cu condiția să anunțe în scris Agenția cu cel puțin 15 zile înaintea datei de plecare. În acest caz, între Turist și persoana căreia i-a fost transferat contractul, răspunderea solidară pentru plata prețului pachetului și a eventualelor costuri suplimentare rezultate din acest transfer revine acestora.
6.2. Turistul are dreptul să rezilieze prezentul contract în orice moment, total sau parțial. În cazul în care Turistul decide să rezilieze contractul din motive care nu îi sunt imputabile Agenției, va fi obligat să despăgubească Agenția pentru prejudiciul creat acesteia ca urmare a rezilierii contractului. Despăgubirile se pot ridica până la valoarea totală a prețului contractului, fiind specificate în prezentul contract, bonul de comandă și/sau documentele de călătorie. Valoarea despăgubirilor va fi calculată în funcție de numărul de zile rămase până la data plecării, după cum urmează:
a) 50% din prețul pachetului de servicii, dacă rezilierea are loc cu mai mult de 30 zile înainte de data plecării;
b) 80% din prețul pachetului de servicii, dacă rezilierea are loc cu 16-30 zile înainte de data plecării;
c) 100% din prețul pachetului de servicii, dacă rezilierea are loc cu mai puțin de 16 zile înainte de data plecării.
6.3. În cazul în care Turistul decide să rezilieze contractul din motive care nu îi sunt imputabile Agenției, suma ce urmează a fi rambursată acestuia va fi diminuată cu penalitățile de reziliere prevăzute mai sus.
6.4. Turistul este obligat să achite la termen toate sumele prevăzute în prezentul contract.
6.5. Turistul este obligat să prezinte toate documentele de identitate și călătorie necesare în timp util pentru efectuarea călătoriei. În cazul în care neprezentarea acestora duce la imposibilitatea efectuării călătoriei, Turistul va fi răspunzător pentru pierderile suferite.
6.6. Turistul se obligă să respecte regulamentul de ordine interioară al unității de cazare și să nu aducă prejudicii materiale acesteia.
7. RENUNȚĂRI, PENALIZĂRI, DESPĂGUBIRI
7.1. Penalizările în cazul renunțării
În cazul în care Turistul renunță din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenției penalizări după cum urmează:
7.1.1. În cazul serviciilor turistice externe, penalizările sunt de:
a. _______% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face cu mai mult de 31 de zile calendaristice înainte de data plecării;
b. _______% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în intervalul 16 – 30 de zile calendaristice înainte de data plecării;
c. 100% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face într-un interval mai mic de 15 zile calendaristice înainte de plecare sau prin neprezentarea la program;
d. 100% din prețul pachetului de servicii, în cazul în care turistul a achiziționat pachetul de servicii turistice din cadrul programului special (de exemplu: Early Booking etc.), indiferent de data la care turistul solicită renunțarea;
e. Pentru Programele pentru Seniori penalizare – %customText08% % din costul excursiei pentru retragere de la data confirmării pachetului.
7.1.2. În cazul serviciilor turistice interne, penalizările sunt de:
a. ______% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face cu mai mult de 31 de zile calendaristice înainte de data plecării;
b. _________% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în intervalul 16 – 30 de zile calendaristice înainte de data plecării;
c. 100% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face într-un interval mai mic de 15 zile calendaristice înainte de plecare sau prin neprezentarea la program;
d. 100% din prețul pachetului de servicii, în cazul în care turistul a achiziționat pachetul de servicii turistice din cadrul programului special (de exemplu: Early Booking etc.), indiferent de data la care turistul solicită renunțarea;
e. Pentru Programele pentru Seniori penalizare – %customText11% % din costul excursiei pentru retragere de la data confirmării pachetului.
7.2. Reguli speciale de penalizare
Penalizările menționate în art. 7.1 se aplică în cazul în care nu s-au menționat alte reguli proprii de achitare, anulare, penalizare ale ofertei pe baza căreia Turistul a făcut rezervarea (de exemplu, programe de Paște, Crăciun, Revelion, Early booking, oferte speciale tour-operatori străini).
7.3. Nerespectarea termenului de plată
În cazul în care Turistul care a contractat un pachet de servicii turistice cu Agenția și a achitat un avans nu se prezintă în termenul specificat în bonul de comandă sau în termenul comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată, contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenția are dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul Turistului cu reținerea penalizărilor prevăzute la pct. 7.1.
7.4. Restituirea biletelor de odihnă
Pentru biletele de odihnă și/sau de tratament cumpărate prin organizații sindicale, Agenția va face restituiri numai în baza cererilor de renunțare contrasemnate și ștampilate de reprezentantul organizației sindicale.
7.5. Refuzul vizei de intrare
În cazul în care o ambasadă refuză acordarea vizei de intrare pentru a efectua pachetul de servicii, Turistului i se vor reține toate cheltuielile datorate de Agenție prestatorilor direcți, precum și cheltuielile de operare și rezervare proprii acesteia.
7.6. Penalizările pentru neprezentare
Penalizările echivalente cu cele indicate la pct. 7.1.1 lit. c) sau d), respectiv 7.1.2 lit. b) sau c) se aplică și în cazul în care Turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinație, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele personale necesare (pașaport / CI) în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriul altui stat, din alte motive ce țin de persoana acestuia sau însoțitorilor acestuia. Agenția nu poate fi făcută responsabilă de validitatea, valabilitatea, conformitatea actelor necesare călătoriilor în afara țării; toate aceste sarcini cad în responsabilitatea exclusivă a Turistului.
7.7. Cererea de renunțare
Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunțare la pachetul de servicii turistice la Agenția la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunțare nu este luată în considerare.
7.8. Despăgubiri acordate de Agenție
Agenția va acorda despăgubiri în funcție de gradul de nerespectare a obligațiilor din contract, despăgubiri care nu pot depăși prețul pachetului de servicii turistice înscris în contract.
7.9. Situații de forță majoră
Agenția nu răspunde în situații de grevă, conflicte politice și de război, catastrofe, de pericol public, atacuri teroriste, embargouri internaționale, situații de urgență, precum și în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situații care nu sunt imputabile niciunei părți se consideră situații de forță majoră și exonerează de răspundere Agenția.
7.10. Reținerea sumelor datorate
Toate sumele menționate la pct. 7.1, 7.2, 7.4, 7.5, 7.11 și 7.12 se vor reține de către Agenție din avansul sau prețul total al pachetului de servicii turistice achitat de Turist, fără a fi necesară intervenția instanțelor de judecată.
7.11. Reducerea de Early Booking
Reducerea de Early Booking este inclusă în pachetul turistic și procentul precizat este aplicabil la cazare. Nu se acceptă modificări de nume sau de perioadă, anulări decât cu penalizare de 100% pentru întregul pachet turistic.
7.12. Modificarea contractului
În cazul în care Turistul solicită efectuarea unor modificări în contract, inclusiv, dar fără a se limita la modificarea datei de plecare, a numelui, a localității sau a hotelului, Agenția are dreptul să solicite o despăgubire egală cu suma de anulare-decomandare.
8. RECLAMAȚII
8.1. Procedura de sesizare
În cazul în care Turistul este nemulțumit de serviciile turistice primite, acesta are obligația de a întocmi o sesizare în scris la fața locului având număr de înregistrare, clar și explicit, cu privire la deficiențele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât reprezentantului Agenției, cât și prestatorului de servicii turistice (conducerea hotelului, restaurantului, reprezentanților locali ai turoperatorului). Datele de contact ale Agenției: Telefon: 0771075847, E-mail: office@tourslands.ro
8.2. Soluționarea reclamațiilor
Atât Agenția, cât și prestatorul de servicii turistice vor acționa imediat pentru soluționarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluționată sau este soluționată parțial, turistul va depune la sediul Agenției o reclamație în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenția urmând ca, în termen de 30 de zile calendaristice, să comunice turistului în scris despăgubirile care i se cuvin, după caz. Vor fi luate în considerare doar reclamațiile făcute în nume personal; nu vor fi luate în considerare reclamațiile făcute în numele altor persoane la finalul serviciilor turistice, despre care Agenția nu a fost informată în scris la data producerii evenimentului.
9. ASIGURĂRI
9.1. Asigurarea Turistului
Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de acesta, în cazul insolvenței sau alimentului Agenției, la Societatea de Asigurare unde are încheiată polița, agenția organizatoare, touroperatorul.
9.2. Condițiile de despăgubire
9.2.1. În cazul în care Agenția nu efectuează repatrierea turistului, acesta are obligația de a anunța imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În această situație, societatea de asigurare nu are obligația de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa după întoarcerea turistului în România, în condițiile poliței de asigurare încheiate între Agenție și societatea de asigurare.
9.2.2. În cazul în care Turistul solicită Agenției contravaloarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către Agenție prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligația să păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita Agenției rambursarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
9.2.3. Turistul are obligația de a notifica societatea de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată Agenției privind rambursarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la pct. 9.2.2.
9.2.4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către Agenție, Turistul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
9.2.5. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, Turistul are obligația de a transmite societății de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoțită de documentele justificative.
9.2.6. Documentele justificative constau în principal în: a. contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b. confirmarile de primire precizate la pct. 9.2.2, 9.2.3 și 9.2.5;
c. fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanțe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de Turist;
d. fotocopiile de pe documentele de transport și cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere. Societatea de asigurare are dreptul să solicite turistului și alte documente justificative.
9.2.7. Despăgubirea nu poate depăși suma achitată de Turist în contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, nici suma necesară repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
9.2.8. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către societatea de asigurare a documentelor justificative de la Turist.
9.2.9. În cazul în care, după plata despăgubirii, Agenția plătește debitul către Turist, acesta are obligația de a restitui asigurătorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la Agenție a sumelor reprezentând debitul.
9.2.10. Facultativ, Turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistență care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinație ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de asigurări de călătorie. Agenția recomandă încheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalități de anulare. Turistul se poate informa în agenție despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiată în agenția de turism de unde acesta a achiziționat pachetul de servicii turistice, dacă Agenția oferă acest tip de serviciu.
9.3. Răspunderea Agenției
Agenția nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligațiilor stipulate în polițele de asigurare contractate prin intermediul Agenției, deoarece aceasta este doar intermediar între Turist și asigurător.
10. PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
10.1. Colectarea datelor personale
Conform dispozițiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, agenția ALL TIME TRAVEL împreună cu TOUROPERATORUL, colectează și prelucrează, respectiv înregistrează, organizează, structurează, stochează, adaptează sau modifică, extrage, consultă, utilizează, divulgă prin transmitere, diseminează sau pune la dispoziție în orice alt mod, aliniiază sau combină, restricționează, șterge sau distruge, datele Turistului cu caracter personal (inclusiv ale minorilor beneficiari ai serviciilor), respectiv:
nume, prenume, adresă de email, număr de telefon și adresă de domiciliu/reședință, cetățenie
permis auto/pasaport/carte de identitate/certificat de naștere minor sub 14 ani
semnătură olografă
10.2. Scopurile prelucrării datelor
Scopurile colectării și prelucrării datelor cu caracter personal sunt următoarele:
încheierea și executarea contractului – emiterea biletelor de avion/tren, furnizarea de servicii turistice, obținerea vizei, a serviciilor de cazare, asigurare de călătorie și a documentelor de facturare a serviciilor turistice achiziționate;
îndeplinirea obligațiilor fiscale legate de executarea contractului;
îndeplinirea obligațiilor instituite de lege în sarcina noastră în calitate de parte a contractului.
10.3. Temelurile juridice ale prelucrării
Temelurile juridice ale prelucrării datelor cu caracter personal le reprezintă:
executarea unui contract (conform art. 6 alin. (1) lit. (b) din Regulament);
prelucrarea necesară conformării obligațiilor legale (conform Art. 6 alin. (1) lit. (c) din Regulament);
interesul legitim (conform art. 6 alin. (1) lit. (f) din Regulament);
consimțământ (conform art. 6 (1) lit. (a) din Regulament).
10.4. Destinatarii datelor personale
Destinatarii datelor cu caracter personal sunt angajații subscrisei, companiile afiliate sau colaboratoare, tur-operatori, unități de cazare, transportatori, parteneri contractuali din țară și/sau străinătate în vederea executării serviciilor turistice ce fac obiectul contractului, precum și instituțiile statului.
10.5. Stocarea și prelucrarea datelor personale
Datele cu caracter personal furnizate în baza prezentului contract vor fi stocate și prelucrate pe perioada relației contractuale, apoi păstrate în conformitate cu termenul prevăzut de legislația în vigoare.
10.6. Drepturile Turistului
Turistul beneficiază de următoarele drepturi:
Dreptul de acces la datele personale – dreptul de a solicita accesul la datele personale și de a primi o copie a acestora.
Dreptul la rectificare – dreptul de a solicita corectarea inexactităților sau completarea datelor incomplete.
Dreptul la ștergere (dreptul de a fi uitat) – dreptul de a solicita ștergerea datelor personale în anumite condiții.
Dreptul la restricționarea prelucrării – dreptul de a solicita restricționarea prelucrării datelor personale în anumite condiții.
Dreptul la portabilitatea datelor – dreptul de a primi datele personale pe care le-a furnizat, într-un format structurat, utilizat în mod obișnuit și care poate fi citit automat.
Dreptul de a se opune – dreptul de a se opune prelucrării datelor personale în anumite condiții.
Dreptul de a nu fi supus unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv profilarea.
10.7. Modificarea Politicii
Agenția are dreptul să modifice oricând politica de prelucrare a datelor personale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, iar modificările vor fi aduse la cunoștința Turistului prin actualizarea site-ului Agenției.
11. LITIGII
11.1. Litigiile apărute între părți în legătură cu executarea prezentului contract se vor soluționa pe cale amiabilă, în termen de 30 (trei zeci) de zile de la data la care partea interesată a comunicat celeilalte părți intenția sa de a rezolva litigiul pe cale amiabilă.
11.2. Dacă litigiul nu poate fi soluționat pe cale amiabilă, acesta va fi supus spre soluționare instanțelor judecătorești competente de la sediul Agenției.
12. DISPOZIȚII FINALE
12.1. Contractul se va considera încheiat în momentul confirmării telefonice și/sau prin e-mail a Agenției de turism.
12.2. Prezentul contract, anexele sale și toate documentele care fac parte din acesta constituie întreaga înțelegere a părților, înlocuind orice altă înțelegere sau acord, verbal sau scris, între părți.
12.3. Prezentul contract se va încheia în conformitate cu legislația română, iar clauzele acestuia se vor interpreta conform acesteia.
12.4. Termenii și condițiile prezentului contract se pot modifica de către Agenție, fără o notificare prealabilă a Turistului.
Data și semnătura:
Agenția: ______________________________________________________
Turist: ________________________________________________________